Ιπτάμενες business Σούνακ με Ερντογάν - Πίσω από την απρέπεια κατά της Ελλάδας «κρύβονται» τα 40 Eurofighter και τα 355 Airbus

Ιπτάμενες business Σούνακ με Ερντογάν - Πίσω από την απρέπεια κατά της Ελλάδας «κρύβονται» τα 40 Eurofighter και τα 355 Airbus

Καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν φαίνεται να βιάζεται να προωθήσει τη συμφωνία των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα τουρκικά F-16 VIPER, συνδέοντάς τη με την επικύρωση από το τουρκικό Κοινοβούλιο της υποψηφιότητας της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, η Τουρκία συνεχίζει να αναζητά εναλλακτικές λύσεις για να ενισχύσει την πολεμική της αεροπορία βλέποντας ότι χάνει το πλεονέκτημα στο Αιγαίο.

Η Άγκυρα έκανε αίτημα στην Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία για αγορά 40 αεροσκαφών Eurofighter Tranche 4, τη νεότερη έκδοση του ευρωπαϊκού μαχητικού.

Η κοινοπραξία αυτών των χωρών αποτελείται από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Γερμανία όμως φαίνεται ότι έχει σοβαρές αντιρρήσεις και αυτό εξοργίζει τον πρωθυπουργό της Αγγλίας Ρίσι Σούνακ και κάποιοι δίνουν και αυτή τη διάσταση να υποκρύπτεται πίσω από την απαράδεκτη ακύρωση της συνάντησης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Το Λονδίνο πιέζει το Βερολίνο να δώσει την έγκριση πώλησης των 40 Eurofighter, καθώς μέσα από αυτή την αγορά περνά και η πώληση-γίγας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ των 355 επιβατικών Airbus στην Τουρκία, η οποία λόγω της γερμανικής στάσης στο θέμα πώλησης των μαχητικών «πάγωσε» την αγορά των αεροσκαφών της. Είναι προφανές πως η Τουρκία εκβιάζει και συνδέει την αγορά των μαχητικών με την κολοσσιαία, είναι αλήθεια, παραγγελία επιβατικών αεροσκαφών.

Να σημειώσουμε ότι τα ίδια κράτη (Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία) που είναι στην κατασκευαστική κοινοπραξία των Eurofighter είναι και στην κοινοπραξία της Airbus, συν τη Γαλλία. Η αγγλική κυβέρνηση θεωρεί ότι η άρνηση πώλησης των μαχητικών οφείλεται και στις ελληνικές επισημάνσεις για την πολεμική ρητορική της Τουρκίας στο Αιγαίο κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στη Γερμανία. Η πώληση των 355 Airbus θα δώσει στη Rolls Royce, τη βρετανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών, το μεγαλύτερο συμβόλαιο στην ιστορία της. Θα αφορά την κατασκευή πάνω από 800 κινητήρων (τα αεροσκάφη θα είναι τετρακινητήρια και δικινητήρια ενώ υπάρχουν και εφεδρικοί κινητήρες), εκτός από τους 80 κινητήρες των Eurofighter. Αξιωματούχοι της Turkish Airlines είχαν επίσης συνομιλίες με τη Rolls Royce για υπηρεσίες συντήρησης κινητήρων και εφεδρικούς κινητήρες για το αεροσκάφος ευρείας ατράκτου A350. Είναι λογικό λοιπόν η Αγγλία να βρίσκεται σε αναβρασμό.

Στη μαύρη λίστα

Ο Christian Molling, αναπληρωτής διευθυντής του ερευνητικού ινστιτούτου του γερμανικού συμβουλίου Εξωτερικών, δήλωσε ότι η Τουρκία βρίσκεται στη μαύρη λίστα ελέγχου της Γερμανίας λόγω της χρήσης γερμανικών όπλων, όπως π.χ. τα τεθωρακισμένα Leopard, σε πολέμους όπως στη Συρία και το Ιράκ. Ωστόσο, ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ επιμένει ότι η Άγκυρα θα αγοράσει το Eurofighter. «Είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αεροσκάφος. Αυτά τα αεροπλάνα παράγονται από κοινού από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ισπανία. Τόσο η Αγγλία όσο και η Ισπανία έχουν δώσει το “πράσινο φως” και τώρα εργάζονται για να πείσουν τη Γερμανία», είπε ο Γκιουλέρ.

Η Γερμανία είχε και στο παρελθόν εξοργίσει τις βρετανικές Αρχές, μπλοκάροντας μια παρόμοια πώληση αεροσκαφών Eurofighter στη Σαουδική Αραβία. Πάντως και αυτή αντιμετωπίζει προβλήματα καθώς τα χρήματα είναι πολλά για να αδιαφορήσει η γερμανική αεροπορική βιομηχανία. Τα συνδικάτα μάλιστα των εργαζομένων της IG Metall και της Airbus διαδήλωσαν από κοινού την περασμένη εβδομάδα στο Manching, υπενθυμίζοντας στη γερμανική κυβέρνηση ότι η άρνησή της για νέα συμβόλαια μπορεί να οδηγήσει τα εργοστάσια της Airbus σε λουκέτο εάν η εταιρεία δεν λάβει περισσότερες παραγγελίες μέχρι το 2030.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ