Δυστύχημα στα Τέμπη: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που οδήγησε στην πολύνεκρη τραγωδία

Δυστύχημα στα Τέμπη: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που οδήγησε στην πολύνεκρη τραγωδία

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 38 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και δεκάδες να τραυματιστούν.

Η σύγκρουση των δύο τρένων σημειώθηκε χθες πριν από τα μεσάνυχτα όταν, η επιβατική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Αθήνα, βρέθηκαν να κινούνται, με αντίθετη κατεύθυνση, στις ίδιες ράγες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και μετωπική, με πάνω από 100 χλμ. την ώρα.

Μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προσήχθησαν ο σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας και ο κλειδούχος. Αρχικά ο σταθμάρχης προσήχθη στο ΑΤ Τεμπών, αλλά στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Διεύθυνση Τροχαίας της Λάρισας, η οποία και ανέλαβε την έρευνα. Μετά τις εξηγήσεις που έδωσε συνελήφθη, ενώ αυτή την ώρα δίνει ανωμοτί γραπτή κατάθεση στον εισαγγελέα.

Όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η επιβατική αμαξοστοιχία -κάτω από συνθήκες που ερευνώνται- βρέθηκε λανθασμένα στο ρεύμα καθόδου από το οποίο κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί.

Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης της Λάρισας

Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία.

Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 59 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.

Ανθρώπινο λάθος

Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, προκειμένου να εντοπιστούν στοιχεία για τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες και ενώ η έρευνα είναι σε εξέλιξη, ερευνάται το ενδεχόμενο το δυστύχημα να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» φέρεται να κατηύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Ποιοι κατέθεσαν, τι ερευνάται

Εκτός από τον σταθμάρχη στην τροχαία κατέθεσαν ο κλειδούχος, ο οποίος έδωσε επίσης ανωμοτί κατάθεση στην τροχαία Λάρισας που συγκεντρώνει τη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.

Φως στα αίτια του δυστυχήματος θα ρίξουν και οι καταθέσεις των επιζώντων όπως και άλλα στοιχεία που θα προκύψουν από το σύστημα και κυρίως οι κρίσιμες συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών και του σταθμάρχη.

Αυτό που ερευνάται είναι εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Η εντολή Ντογιάκου για την έρευνα -Τι αναφέρει στην παραγγελία του

Με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, την εποπτεία της έρευνας έχει αναλάβει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος μεταβαίνει στον τόπο της τραγωδίας.
Η έρευνα κινείται προς πάσα κατεύθυνση και, εφόσον προκύψουν ενδείξεις για λάθη και παραλείψεις, οι εισαγγελικές αρχές θα προχωρήσουν στην άσκηση ποινικών διώξεων που επισύρουν βαρύτατες ποινές, έως και ισόβια κάθειρξη.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, στην παραγγελία του προς τον κ. Δασκαλόπουλο, αναφέρει: «Με αφορμή το συμβάν της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη την 28η/2/2023 (βλ. συνημμένα δημοσιεύματα), παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, στο πλαίσιο της εκ του άρθρου 32 ΚΠΔ αρμοδιότητάς σας ως προς την εποπτεία του ανακριτικού έργου, προς την κατεύθυνση της επίσπευσης της ανάκρισης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Επίσης να μας ενημερώσετε με αιτιολογημένη αναφορά σας αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 32 ΚΠΔ, δηλαδή, να εισαχθεί η υπόθεση στο ακροατήριο κατ' απόλυτη προτεραιότητα».

Αντιμέτωποι ακόμα και με ισόβια οι υπεύθυνοι -Τι προβλέπει ο Ποινικός Κώδικας

Σύμφωνα με το άρθρο 290 του Ποινικού Κώδικα -το οποίο άλλαξε πρόσφατα, στην τελευταία τροποποίηση του 2021-, το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος διώκεται ως κακούργημα και τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών, και υπό προϋποθέσεις, εφόσον το δυστύχημα είναι πολύνεκρο, προβλέπεται ακόμα και η ποινή των ισοβίων. Επιπλέον, θα ερευνηθεί εάν υπήρξε ενδεχόμενος δόλος.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ